A DANÇA DAS MÃOS
quinta-feira, 31 de janeiro de 2008
quarta-feira, 30 de janeiro de 2008
ZEN - MAIS DO QUE A PRENDER - É SER
A PRÁTICA DE ZEN AO ENCONTRO DA PRÁTICA DO ENSINO
Put your hands on the table, one on top of the other. Let your head
(forehead) rest on your hands. Feel your feet – soles of your feet – on the
floor and feel the way you are sitting on your chair. Now follow the ‘in’ and
‘out’ of your breath – let the air come and go – breathe in and out.
For foreign language teaching, this basic model can be broken down even
further. The following learning types can be distinguished as follows:
1.visual learning type
2. auditory learning type
3. audio-visual learning type
4. touch and feel learning type
5. abstract-verbal learning type
6. medium-related learning type
7. insight or sense-seeking learning type
8. contact or action-seeking learning type
However, since the point of including these ideas is to introduce some
generally less well-known or established methods to foreign language classes
and encourage teachers to explore the ideas themselves, the first three or
four categories should be sufficient.
Josef Meier
More fun and success
LEARNING ENGLISH with innovative
learning and thinking techniques
- Stress Reduced Learning (of Foreign Languages) -
Manual for participants and teachers of the LTE Network
Copyright © Josef Meier 2007
All rights
Put your hands on the table, one on top of the other. Let your head
(forehead) rest on your hands. Feel your feet – soles of your feet – on the
floor and feel the way you are sitting on your chair. Now follow the ‘in’ and
‘out’ of your breath – let the air come and go – breathe in and out.
For foreign language teaching, this basic model can be broken down even
further. The following learning types can be distinguished as follows:
1.visual learning type
2. auditory learning type
3. audio-visual learning type
4. touch and feel learning type
5. abstract-verbal learning type
6. medium-related learning type
7. insight or sense-seeking learning type
8. contact or action-seeking learning type
However, since the point of including these ideas is to introduce some
generally less well-known or established methods to foreign language classes
and encourage teachers to explore the ideas themselves, the first three or
four categories should be sufficient.
Josef Meier
More fun and success
LEARNING ENGLISH with innovative
learning and thinking techniques
- Stress Reduced Learning (of Foreign Languages) -
Manual for participants and teachers of the LTE Network
Copyright © Josef Meier 2007
All rights
quarta-feira, 23 de janeiro de 2008
sexta-feira, 18 de janeiro de 2008
'O que é uma ásana ou posição'?
quinta-feira, 17 de janeiro de 2008
Professores aprendem a gerir stress
Inicia-se, no Porto, no final deste mês, um ciclo de workshops sobre técnicas de Ioga na escola. Organizado pelo RYE - Recherche sur le Yoga dans l'Education - destina-se, sobretudo, a professores e educadores.
O RYE - Recherche Sur le Yoga Dans L'Éducation (Pesquisa sobre o Ioga na Educação) - é uma proposta pedagógica que surgiu em França, nos anos 70. Foi adoptada pelo Ministério da Educação francês há quase 30 anos e muitos outros países seguiram o exemplo. Em Portugal, é um método recente, mas já conquistou alguns seguidores.A partir do próximo dia 27 de Janeiro, o RYE Portugal vai dar início ao primeiro ano de formação em técnicas de yoga na escola. Segundo informação divulgada pelo RYE, "esta formação pretende dar aos professores novas possibilidades de gestão da energia dos alunos a todos os níveis escolares". Através da aprendizagem de várias técnicas, pretende-se facilitar "a relação não só entre professores e alunos como entre os próprios alunos" e estimular "as capacidades de aprendizagem e de esforço".
Leia mais sobre esta iniciativa: AQUI
O RYE - Recherche Sur le Yoga Dans L'Éducation (Pesquisa sobre o Ioga na Educação) - é uma proposta pedagógica que surgiu em França, nos anos 70. Foi adoptada pelo Ministério da Educação francês há quase 30 anos e muitos outros países seguiram o exemplo. Em Portugal, é um método recente, mas já conquistou alguns seguidores.A partir do próximo dia 27 de Janeiro, o RYE Portugal vai dar início ao primeiro ano de formação em técnicas de yoga na escola. Segundo informação divulgada pelo RYE, "esta formação pretende dar aos professores novas possibilidades de gestão da energia dos alunos a todos os níveis escolares". Através da aprendizagem de várias técnicas, pretende-se facilitar "a relação não só entre professores e alunos como entre os próprios alunos" e estimular "as capacidades de aprendizagem e de esforço".
Leia mais sobre esta iniciativa: AQUI
Subscrever:
Mensagens (Atom)